نکاتی در مورد غذاهای کم کربوهیدارت
نوشته شده توسط : sanaz

1- غذاهای پرچرب نخورید

از مصرف مواد قندی در کتوخوراک خودداری کنید: بدترین انتخاب، نوشابه های گازدار، آب میوه، نوشابه های ورزشی، شکلات، کیک، نان، شیرینی، بستنی، غلات صبحانه است. اگرچه براساس تعاریف علمی، بسیاری از مواد قندی دارای خواص اعتیادآور هستند.

تراشه: آرد، محصولات گندم یا سایر غلات تصفیه شده، حتی اگر برچسب "بدون گلوتن" داشته باشند. این یعنی نان، نان، پاستا، کراکر، فرنی، موسلی. غلات کامل در اینجا نیز گنجانده شده است – در یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات فقط مضر نیستند.

همچنین از سیب زمینی (سیب زمینی شیرین)، چیپس سیب زمینی، سیب زمینی سرخ کرده، محصولات ذرت و ذرت پخته شده و برنج خودداری کنید. با این حال، برخی از نسخه های کم کربوهیدرات این غذاها را بررسی کنید:

– نان کم کربوهیدرات

– پوره سیب زمینی کم کربوهیدرات

– برنج کم کربوهیدرات

– فرنی کم کربوهیدرات

– ماکارونی کم کربوهیدرات

 

لوبیا و عدس نیز کربوهیدرات نسبتا بالایی دارند، بنابراین گزینه‌های کم کربوهیدرات خوبی نیستند. مقادیر متوسطی از برخی سبزیجات ریشه ای ممکن است خوب باشد (مگر اینکه کربوهیدرات بسیار کم مصرف کنید).

آبجو: ماءالشعیر از غلات تخمیر شده و رازک تهیه می شود و اساساً آبجو به شکل مایع است. توصیه می کنیم به طور کلی از آن اجتناب کنید. آبجوهای کم کربوهیدرات (معمولاً در ایالات متحده "آبجوی لایت" نامیده می شود) در دسترس هستند، اما به خاطر داشته باشید که آنها همچنان حاوی کربوهیدرات بیشتری نسبت به شراب خشک یا مشروب خالص هستند.

 

میوه ها: در حالی که انواع توت ها مانند زغال اخته، تمشک و توت فرنگی در مقادیر کم تا متوسط مناسب هستند، مراقب سایر میوه ها باشید. آنها دارای کربوهیدرات و قند نسبتاً بالایی هستند که می توانند قند خون را افزایش دهند، کاهش وزن را کاهش دهند و احتمالاً مشکلات متابولیک را بدتر کنند. آن را آب نبات طبیعت در نظر بگیرید: برای یک خوراکی خاص خوب است، اما احتمالا چیزی نیست که روزانه در یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات مصرف شود.

مراقب باشید

در مورد محصولات خاص مانند پاستا یا شکلات بسیار شک کنید.

شرکت های زیادی هستند که از تبلیغات فریبنده استفاده می کنند تا شما را به خرید محصولات بی کیفیت خود که پر از نشاسته، آرد، الکل های قندی و سایر شیرین کننده ها و افزودنی های عجیب هستند، ترغیب کنند.

یکی از بزرگترین این شرکت ها به دلیل دروغ گفتن در مورد محتوای کربوهیدرات محصولات خود 8 میلیون دلار جریمه شد.

 

دو قانون ساده برای جلوگیری از این آشغال ها:

 

نسخه‌های «کم کربوهیدرات» مواد پر کربوهیدرات - مانند کوکی‌ها، میله‌ها، شکلات، نان، ماکارونی یا بستنی- را مصرف نکنید، مگر اینکه از مواد تشکیل دهنده آن مطمئن باشید (در حالت ایده‌آل، خودتان آن را درست کنید).

از محصولاتی که عبارت «کربوهیدرات خالص» روی آنها نوشته شده است خودداری کنید. این معمولا فقط راهی برای فریب دادن شما است و به ندرت غذاهای کم کربوهیدرات خوبی هستند.

درباره محصولات تقلبی کم کربوهیدرات بیشتر بخوانید

 

همچنین ترجیحا از مارگارین خودداری کنید. این یک شکل جامد از دانه های صنعتی و روغن های گیاهی است که حاوی چربی های ترانس است. چرا کره تقلیدی بخورید در حالی که کره واقعی احتمالاً برای شما خوشمزه تر و بهتر است؟

2-  آن را واقعی کنید

غذاهای با کیفیت بالا، کم فرآوری شده، کم کربوهیدرات بخورید. لبه فروشگاه را بررسی کنید و از کالاهای بسته بندی شده اجتناب کنید. در بازارهای کشاورزان محلی خرید کنید.

یک استراتژی خوب این است که تنها غذاهای کم کالری بخورید که صدها یا حتی هزاران سال پیش در دسترس بودند. اگر فهرست بلندبالایی از مواد تشکیل دهنده و کلمات روی برچسب خود داشته باشد که تا به حال نشنیده اید، آن را نخورید.

اینجارا بخوانید





:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 فروردين 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: